חלק ג' דוחות חקירה וראיות בבית משפט

בחלק הקודם של המדריך עסקנו באיתור, מעקב ותיעוד. בפרק הזה נעסוק בדוחות חקירה, וראיות בבית משפט.

בשלב זה מתנקזים כל שלבי החקירה המוקדמים, המתקדמים ומתהווים למסמך טקסט, תמונות וסרטונים מתומללים, הקלטות מתומללות, וכל מידע נוסף שנאסף במהלך החקירה מצורף לדו"ח החקירה, המטרה היא לגבש מסמך שמרכז בתוכו את כלל הראיות המתועדות, לדפוס מקובל כראיה בבית המשפט, הדפוס המקובל כראיה משפטית, הוא מסמך טקסט שמאגד בתוכו את תמלול הראיות המוסרטות ו/או המוקלטות.  

איכות הדו"ח

לאיכות הדו"ח קשר ישר לציוד שבו נעשה שימוש לתיעוד במהלך שלבי החקירה. לתוכן התיעוד יש השפעה רבה על איכות הדו"ח, יכולות ניסוח מקצועיות של כותב הדו"ח מתוך ניסיון רב, פרמטרים נוספים כגון תחכום ויצירתיות יכלו לשפר את איכות הדו"ח באופן משמעותי שכן יש השפעה רבה לאייך נציג את הדברים.

האם בתי משפט מכבדים דוחות של משרדי חקירות?

בתי המשפט מכבדים את דוחות החקירה של משרדי חקירות ולא מקלים בהם ראש, אך יחד עם זאת אם לא יועבר דו"ח מקצועי או דו"ח שיתברר כמסלף את הראיות, התייחסות בית המשפט תהיה קשה ועלולה לפגוע קשות בלקוח ואף לאפשר ללקוח לתבוע את אותו משרד המדובר, אמינות ויושרה הן כללי ברזל כשמדובר בהגשת דו"ח לבית המשפט ובכלל אמינות ויושרה הם חלק מהותי ביותר בפעילות משרד חקירות מקצועי.

חובה שהדו"ח יהיה בשפה ברורה, באיכות טקסט, איכות תמונה, איכות סרטון, איכות הקלטה קולית, טובים וברורים, לא תתקבלנה תמונות באיכות ירודה כראיה! וכך לגבי כל הראיות הפיזיות.

דוחות חקירה הן מעין סיכום של כל שלבי החקירה והשמתם לידי חוברת מאוגדת שמאפשרת לבית המשפט לנווט במסמך בקלות ולהעמיק בנקודות שמוצא לנכון מתוך הדו"ח.

דו"ח חקירה איכותי יכול בקלות להכריע את הכף ולאפשר ללקוח להשיג את מטרותיו ולנצח, אם בבית המשפט או פשוט כקלף מיקוח שלא ניתן לערער עליו.

 

אם פספסתם את החלק הקודם של המדריך, תוכלו לצפות בו כאן

בפרק הבא נראה כיצד מנהלים משא ומתן לגישור, שלב זה מגיע בדרך כלל לפני שמגעים לכתליי בית המשפט אך בחירה זו תלויה אך ורק ברצונו והחלטתו של הלקוח המזמין.

מעוניינים להתייעץ איתנו על מקרה מיוחד שאתם מעורבים בו? פנו אלינו או התקשרו 053-8411111

 

קידום אתר באינטרנט קידום אתר באינטרנט