חלק א' חשדות ותכנון נכון

כמה פעמים חזר בן הזוג, בת הזוג, הביתה עם ריח של בושם של אישה/גבר, בשעה מאוחרת, ומיד עולה חשד שהיא/הוא בוגד/ת.

בפרק זה במדריך השלם לחקירות פרטיות נראה כיצד מתייחס משרד חקירות מקצועי לנושא חשדות.

בירור ראשוני

נקודת ההנחה היא: "לא כל הנראה לעין נראה ללב ולא כל הנראה ללב נראה לעין", " כבדהו וחשדהו" –  לעיתים נגלה שאותן חשדות יסתכמו בעובד/ת משרד עם בושם חזק, או שעות נוספות שהיה צריך לקיים מסיבות כאלה ואחרות (כלכליות, התחייבות לקידום…), במקרים אחרים נגלה שאותן חשדות מבוססים ומשם נעבור לפעולות תכנון וחקירה כגון מעקב ותיעוד. את הבירור הראשוני ניתן לעשות בזמן קצר יחסית ע"י מגוון פעולות חקירתיות ממוקדות כגון: סיפורי כיסוי, בדיקות יסודיות של התנהלות הנחקר/ת, מעקב ראשוני.

טוב להיות ערני ומודע, אך יחד עם זאת חשוב להיות מציאותיים ולא לתת לעין וללב להתל בנו, יש לבדוק את החשדות באופן דיסקרטי ע"י בעלי מקצוע מורשים, אסור לאזרח לבצע פעולות חקירה באופן עצמאי שכן חלק מפעולות אלה עשויות להוות מעשה פלילי, פעולות כגון מעקב, תיעוד קולי מוסתר שלא בנוכחות האזרח. פעולת אלו, כאמור אסורות בתכלית האיסור ומהוות עבירה פלילית. גם פעולות שמותר לאזרח לבצע עשויות להסתבך מכיוון ואותו אזרח לא בקיא בתחום החקירות ואינו יודע בד"כ מה מותר ומה אסור, למשל פגיעה בפרטיות שיכולה לפעול בעוכריו של המבצע למרות צדקתו.  כנ"ל לגבי עובדים שהמעסיק חושד בהם במעילה, גניבה או הפרת אמונים.

לשמור על פני פוקר

רוב בני האדם משוכנעים בצדקתם ולעיתים צדקתם מוכחת, אבל כשמדובר בשלב החשדות, חשוב מאוד לא להציף ולא לפעול מהבטן, שכן יהיו לכך השלכות על יכולות הביצוע בשלבי חקירה מתקדמים יותר, חשוב שבשלב החשדות נהיה מאופקים ככל שניתן ונשמור על "פני פוקר" בכדי לאפשר חקירה מקצועית עם תוצאות מרביות.

תהליך התכנון

שלב התכנון המושכל יתבצע לפי המקרה הספציפי ובכל מקרה נבחר דרכי פעולה שונות ומגוונות שיאפשרו לנו להגיע לתוצאות איכותיות בזמן קצר יחסית (לכך יש משמעות רבה על עלויות תיק החקירה, משרד חקירות מקצועי מתכנן להגיע לתוצאות הטובות ביותר בדרך הבטוחה והקצרה או המתאימה ביותר, בכך ניתן לחסוך אלפי שקלים מיותרים בתיק חקירה).

מבחינתנו כל פרויקט דורש תכנון יסודי תוך כדי התייחסות לדקויות על מנת להגיע לביצוע מושלם, הבנת נושא החקירה וכן הדמויות המעורבות. כחלק מתהליך התכנון, חוקר אוסף את החומר הנדרש לביצוע הפרויקט על מנת להגיע מוכנים כאשר אנו למודי עובדות ונתונים. הניסיון מצביע כי "מידע" הוא כוח ואין לזלזל במידע שנאסף טרם התחלת שלב הביצוע.

החלק הבא במדריך עוסק באיתור, מעקב ותיעוד.

מעוניינים להתייעץ איתנו על מקרה מיוחד שאתם מעורבים בו? פנו אלינו או התקשרו 053-8411111

קידום אתר באינטרנט קידום אתר באינטרנט